Andreas bear home

Årstaviken morning walk och City on a Hill

Årstaviken 26/1 -21.

Snön kom tillbaka och la sig över Södermalm. Det gör det lite ljusare. Jag pressade mig ut i morse fast jag egentligen inte hade lust, men det var ju värt det såklart. Det är alltid värt att komma ut. Lägenheten äter på mig just nu. Mitt skrivbord i sovrummet med den obekväma stolen och dagar som sömlöst övergår i kväll, nej just nu gillar jag det inte. Jag är less. City on a Hill har fått några kvällar att gå. Jag såg det sista avsnittet alldeles nyss. Det växer under säsongens gång. Det är oputsat på ett bra sätt. Det utspelar sig på 90-talet och lyckas ge en känsla av att ha spelats in då. Det är lite lökigt, på ett bra sätt. En sak jag tycker om är att den också handlar om Boston som stad. Det är referenser till lokalpolitik och för detta borgmästare och till olika stadsdelars kännetecken.

#Boston #City on a hill #HBO