Andreas bear home

AW with Närn and Hawk

Skulle mött upp hustrun på Ringen efter jobbet, druckit en öl i Teatern och sedan handlat middag på Ica. Hon bangade. I telefonen hade jag ett missat samtal från tidigare. Min vän Närn ringer ibland på arbetstid och jag har sällan tid att svara då. Jag ringde upp. Han var ute på stan med Hawk och skulle precis dricka en öl. Perfekt tajming. Vi sågs på Mariatorget. Jag drack en suröl från Dugges som hade färgen av blåbärssoppa. Fyra poäng.

Hawk berättade om techvärlden. Han liksom jag skriver fler tecken i Slack än någon annanstans. Han hade stängt av all värme i sommarstugan för första vintern någonsin. Jag sa vi alltid gör det.

Närn berättade om en resa till andra sidan jordklotet. En resa i konstens tjänst. Det var roligt att lyssna till. Han hade åkt hem i förväg, maten hade förvånande nog varit sämre än väntat, och dessutom blev det strul på flera fronter samtidigt.

Vi drack en öl till och pratade om Island.

#stockholm