Andreas bear home

En hyllning till vänner som kan saker på riktigt

Idag ägnade vi större delen av dagen åt trädgårdsarbete hemma hos svärmor Gunsan. Jag hade full koll på läget och hade bara en liten bit kvar av ena änden när jag plötsligt satte den elektriska häcksaxen i sladden. Klipp så blev den tyst, och strömmen gick i halva Gunsans källare. Vi bytte proppar och grejade med blev inte kloka på varför den inte gick att få tillbaka. Vad jag gjorde? Jag ringde min vän Mathias som fan kan allt. Han är en sådan person som besitter otroligt mycket kunskap, både teoretisk och praktisk. Han är utbildad elektriker men jobbar som snickare och driver ett stall och ett par företag och både tränar andra och sig själv i fältritt. Dessutom är han en riktig hedersknyffel. Jag behövde bara visa honom hur proppskåpet såg ut så visste han svar direkt: tryck tillbaka jordfelsbrytaren. Smackelibonk, elen kom tillbaka. Jag köpte en ny skarvsladd och kunde slutföra projekt häckklippning. Tänk vad man vore dålig utan alla sina vänner och bekanta som kan sådant man själv inte kan. Personer med handfast kunskap is the shit. Tack Mathias och alla andra som kan saker på riktigt.

Se här för bild

Tre korta

#notreallytorplife