Andreas bear home

Logen vinner över hotell

Solnedgång vid Laggartorp 16 juli 2020.

Plötsligt var jag helt ensam. Ungarna hade åkt iväg för att leka med en kompis och bada i pool och Helene åkte redan imorse för att göra några ärenden i Stockholm. Det var en märklig känsla, att plötsligt stå utan ärende. Det är inte ovanligt att jag blir själv hemma, men det händer sällan här ute. Jag började genast att tänka på en massa borden. Jag nöjde mig med att utföra två av dem, sedan tvingade jag mig att sitta stilla i en solstol en stund, tills känslan av att hålla på att missa en bra chans tog överhanden. Solen sken och det var ordentligt varmt för första gången på en vecka. Så jag reste mig och gick till stranden. Ungarna kom snart efter från ett annat håll. Ordningen återställdes.

Jag hade tänkt att simma lite längre men det blev inte så, från ingenstans började det åska. Men jag han i alla fall med några "längder" med våtdräkt innan det började kännas osäkert. Roligast med dagens strandbesök var att jag pratade några år ord med traktens bästa simmare Linnea och kom överens om att vi skulle slå följe någon dag och simma ut långt. Jag hoppas verkligen att det blir av. Henne kan jag lära mig mycket av när det gäller teknik och ork.

×××

Bloggen har fått läsarmejl! Det var längesedan jag blev så
glad av ett meddelande i inkorgen. Jag tar gärna emot fler. Ställ frågor. Kom med önskemål. Rosa och risa.

×××

Sist ut i dagens inlägg är ett varmt välkommen till våra Tantogrannar och vänner som skulle ha bott på hotell i en helt annan del av landet inatt men istället valde att komma hit och tälta på logen. Rätt prioriterat.

Tre korta

#torplife