Andreas bear home

Intervju med fastighetsprofil och slow news

En av de sista större artiklarna jag skriver för Fastighetsnytt blir en lång intervju med en av de just nu mest omtalade fastighetsprofilerna. Den kommer att publiceras i februari. Vi träffades i Stockholm före jul för fotografering och utöver det har jag pratat med honom ytterligare ett par gånger via telefon. Det är en mångfacetterad herre jag träffat. Jag ska dela den vidare så fort den är publicerad online.

Vi pratade en del om hur man skaffar sig bra omvärldsbevakning utan att bli slav under notiserna. Hans tips var att förlita sig på att du aldrig behöver leta efter det viktigaste nyheterna, de kommer att nå dig ändå, och därför gå in för de artiklar som kräver mer av dig som läsare men som också ger mer. Och att läsa de mest omtalade böckerna, i den bransch du befinner dig i. Jag tror han har poänger.

#böcker #journalistik