Andreas bear home

Han vill skära gurkan på mitten för att få perfekta skivor

Summer night 1 july 2020.

Inte så tråkigt och fult att vara tillbaka och vara hela familjen samlad igen. Men att jag missade att kliva av bussen på rätt hållplats var en knäck. Det har aldrig tidigare hänt. Kanske en gång i gymnasiet när jag somnade lite men det kan jag vanminnas. Hur som helst så fick jag idag traska ett par kilometer innan jag kom ända fram.

torp

Kvällen blev sådär gul som vissa kvällar blir. Jag och Helene tog en kvällspromenad. Sedan kom storsonen ner från vinden för att ordna kvällsmackor. En uppgift han ägnar stor möda. För att få perfekta skivor vill han skära av den nya gurkan på mitten istället för att börja i ena änden. ”Då blir det två snittytor, större risk att den blir dålig”, säger jag. Han bara tittar på mig.

Look

#torplife