Andreas bear home

Slog upp tälten inne på logen

Vi har gäster på logen igen. Den här gången svåger med familj, barnens kusiner alltså. Väldigt trevlig att ha dem här till imorgon, dock har ju inte vädret bjudit till som man skulle önska. Ett tag regnade det till och med hagel över torpet. Helvete svor jag där jag satt och sköt lite med det gamla luftgevär som jag och brorsan köpte för egna pengar någon gång som barn. Jag googlade på modellen och fick reda på att det är ett Diana modell 27 tillverkat i april 1967. Enligt en mycket nördig luftvapenkonnässör som heter Tom Gaylord är det ett prima gevär, en riktig klassiker. (Gud vad jag älskar internet). Well, tillbaka till gästerna. De dåliga vädret fick mig att komma med den fina idén att sätta upp tälten inne på logen för att slippa vätan utomhus och samtidigt kylan uppe på loftet. Det blev ju skitmysigt. En lösning att ta till flera gånger framöver.

PS. Började dagen med en jävla fin springrunda. Då sken solen. #torplife