Andreas bear home

Köpte gräsklippare, det var ett in and out job #torplife S10E03

Stora barnet har ett sommarjobb här ute. Han klipper gräset vid en sommarstuga en bit bort, paret som brukar vara där kan inte lämna hemlandet i år på grund av pandemin. Det är ett på alla sätt bra upplägg, men det fanns en felande länk: vår gräsklippare. Den sjöng på sista versen redan innan, jag fick hetslaga den med ett hemmabyggt gasreglage dagen innan han skulle klippa första gången, men nu i veckan gick det inte längre att hålla liv i den. Stora barnet hann klippa en kvart, sedan började den gamla Klippo-apparaten att låta oroväckande skramligt och stannade. Jag lyckades dra igång den igen men en minut senare var det stopp. Den började dessutom ge ifrån sig ett obehagligt moln av avgaser, tjock vit rök. Där och då gav vi upp planerna på att färdigställa jobbet den kvällen.

Det var alltså ofrånkomligt att vi skulle köpa en ny gräsklippare.

Jag surfade lite, Helene kom på att hon hade ett oanvänt presentkort på Jula och så var det bestämt. En mäktig Stiga. Jag hämtade den i dag. Jag gick in, visade vad jag skulle ha och fem minuter senare hade jag den i bagaget. Ett lyckat inköp så här långt.

Imorgon ska jag packa upp den och fylla på med olja. Lovar att återkomma med rapport. Kanske borde passa på att göra en sådan unpacking-video som kidsen gör med nya telefoner.

Peace

#torplife