Andreas bear home

Frågor är bra men man vill också ha svar

Varför Maja Lundgren inte skrivit på sin blogg på så länge? Det senaste som hänt är en kommentar om örat. Jag har läst halva Myggor och tigrar nu och är väldigt nyfiken på Lundgren och vill att hon ska hålla fast vid Cronache di Maja.

På jobbet har det varit spridda skurar den gångna arbetsveckan. Jag har som vanligt haft huvudet i en massa olika burkar och jag får snart personalansvar vilket inte kommer att förändra läget när det gäller det. Det egna skrivandet och researcharbetet är det jag för tillfället tycker är roligast. Ju längre man bevakar ett visst ämnesområde desto lättare blir det att hitta relevanta vinklar och uppslag och sakta men säkert ökar jag mina branschkunskaper. I förmiddags hade jag tillfälle att titta på/lyssna/besöka Byggforum som ett sätt att lära mig nytt. Jag hann bara med ett par korta seminariepunkter men frågan är om jag blev något klokare. Jag lämnade med några konkreta frågor och det är ju bra, men jag tänker allt mer på hur digitala seminarier ska vara utformade för att motivera höga biljettpriser. Jag tror på mer är analys och fördjupning samt mer avgränsning. Ibland är det som att lyssna till ett gäng långa ingresser. Det blir för grunt.

#journalistik #samhällsbyggnad