Andreas bear home

Årstabron i augustisolens sena ljus

Jag var trött efter att ha fixat middag, inte för att den var krävande att laga utan för att den skulle handlas och lagas och ätas direkt efter att ha jobbat lite för länge. Det tar, eller det ta'ar som Karlsson skulle sagt. Det var för övrigt väldigt längesedan jag träffade Karlsson. Han bor i en stad jag aldrig besökt. Men brorsan och han har fortfarande bra koll på varandra. Tröttheten fick hursomhelst vänta. Jag snörade skorna och lufsade ner til Årstaviken. Där var ovanligt lugnt och skönt, det är nog som folk säger, att det här är den maximala semesterveckan i Stockholm. Det har aldrig varit så tomt i stan som det är nu. Helt perfekt. Bra väder är det också.

Så här vackert var det när jag sprang hemåt igen från Årstasidan. När jag tog den här bilden tänkte jag på att stående bilder redan tagit över sociala medier, men att de liggande fortfarande dominerar i tv och tidningar. Undrar när det ändras, om det ändras.

Årstabron i augustisol på kvällen.

#Stockholm #fotografi #löpning