Andreas bear home

Att simma får mig att glömma

... allt annat. Det är en känsla jag skulle vilja uppleva mycket oftare. Den är tyvärr svår att få av att simma i bassäng tillsammans med en massa andra motionärer, det krävs öppet vatten i en sjö. Att vara omsluten av vatten och hitta ett flow i crawlet, det slår all annan fysisk träning jag provat. Jag fick till det där i dag. Dottern paddlade bredvid med suppen och så simmade jag rakt ut till mitten av sjön. Om inte sonen varit kvar på stranden hade jag velat fortsätta över hela. Till och med bentagen kändes kraftfulla. Jag är värdelös på att få någon hjälp av benen, vilket kostar på i armarna. Men idag kändes allt bra. Till viss del berodde det nog på att jag simmade i dräkt, det har känts onödigt hittills i sommar men om man ska vara i länge så här framåt sensommaren är det att föredra. Åtminstone för mig som fryser fort. Den ger också lite flythjälp.

Simning är en ny upptäckt för mig, jag önskar att jag hade hittad den tidigare. Och tyvärr har jag svårt att hålla liv i den året runt. Att gå till simhallen tar alltid emot lite, även om jag gillar det när jag väl är där. Jag får hoppas på en varm höst.