Andreas bear home

Bilmecken ringer för att snicksnacka lite

Bilmekanikern på orten ringer lördag förmiddag och säger att han tänkt kolla på bilen idag men nu fått annat att göra så han får skjuta på det till imorgon söndag eller i värsta fall till på måndag. Jag säger jaförfan det är ju lördag, jag hade inte räknat med att du skulle göra det i helgen. Han säger några saker till och vi säger vi hörs. Varför ringde han ens tänker jag efteråt men känner mig samtidigt glad. Trevligt av honom ändå, att bara meddela sig lite.

Värre är det med gräsklipparmekanikern som börjat fixa den trasiga kniven men sedan fått så ont i ryggen att han bara gick hem. Det var i alla fall vad de sa när jag ringde butiken. Den lär väl bli klar lagom tills semestern är över. Tur jag lyckades dra fast den lösa motorn på den gamla så vi kan få lite klippt ändå, utan den nya fräsiga Stiga (som dukade under direkt på grund av en liten sten, jag trodde Stiga stod för kvalität). Men man ska inte köra på stenar, säger vän av ordning. Jag ba pyttsan har du aldrig klippt gräset på landet något gång? Här snackar vi inga campinggreener, snarare som att rulla ut en gräsklippare på valfri åker. Det borde anges vad de pallar när man köper dem, istället för att skryta med detaljer som munching och uppsamlare borde det anges vilken typ av gräsmatta maskinen är gjord för. ”Klarar en torpartomt, redo för en stenig mossmatta etc.” Lär aldrig hända. Ska man köpa redskap som pallar sådant får man köpa sig en häcksax och en spade.

I övrigt är det prima regnväder idag också. Fast solen sken på förmiddagen och just nu framåt kvällningen tittar den fram igen. Man får vara glad för det lilla.

#torplife