Andreas bear home

Jag blir så glad av bra journalistik

Jag blir så glad av att läsa, lyssna till eller titta på bra journalistik. Jag har ett par exempel från de två senaste dagarna som jag tänkte ta upp. Det blir fler framöver. Det här är något som vi i branschen måste bli bättre på, att kredda andras jobb. För det första vill jag hylla Katrine Marçal som skriver om Storbritannien i DN. Alltid intelligent och skrivet med ett snett leende. Jag älskar det. Hennes kolumn om felstegs-Boris i onsdagens DN är guld. Läs här.. Värd att skaffa prenumeration för.

Mitt andra tips är podcasten Kapitalet som superproffset Åsa Secher (med flera) ligger bakom. Jag är sjukt sen på den här bollen men det lär väl flera vara och det går alldeles utmärkt att lyssna bakåt. Jag är nu mitt i avsnittet om Nya Karolinska där Anna Gustafsson och Lisa Röstlund intervjuas om sitt maratongräv och det är mycket bra.

Värt att föra vidare är också att Johan Anderbergs bok om den svenska coronastrategin kommer redan i höst. Den är måsteläsning.

#Journalistik #böcker #podcast