Andreas bear home

Gräsklipparjävel

Jag har hittat ett nytt tangentbord till iPhone som verkat fungera klockrent med swipe-funktion. Det heter Pathinput och kostar inget att ladda ner på Appstore. Eftersom jag skriver i princip allt utanför jobbet på telefonen gör det extremt stor skillnad i hastighet. Teknik som förfinar en färdighet man redan besitter blir extra lätt att tycka om. Jag pratade om den saken med en entreprenör inom tech-området idag. Han utvecklar en tjänst riktad till byggbranschen. Hans devis är just den, teknik ska användas för att förbättra det mänskliga kunnandet. Men för att det ska bli bra måste människor också vilja använda tekniken. Det kan vara en lika stor, ibland större, utmaning slog han fast. Jag kommer säkert att återkomma till det han håller på med efter semestern. Och apropå det. Imorgon gör jag min sista arbetsdag för säsongen. Sedan väntar fem, fem (!), veckors ledighet. Det blir i princip bara torplife i år, som alla andra år. Men sällan har det passat så bra med läget i världen som nu.

I övrigt är jag förbannad på att den helt nya gräsklipparen gick sönder av att träffa en liten sten.

Kniven är lös och jag kan inte fixa det själv. Helvete vad jag är less på gräsklippare.

#torplife