Andreas bear home

Hear nothing, see nothing, say nothing

Har tagit vaccinspruta nummer två och gör en tripp ut på torpet. Jag hann precis hantera dagens sista text innan det var dags att resa sig och gå från Continental till Centralen. Det var där jag satt, hann inte tillbaka till redaktionen. Utanför passerar åkrar och skogar, hagar och Gnesta station. Snart Flen. Där har jag aldrig klivit av. Jag lärde känna några personer från Flen på gymnasiet. En av dem umgicks jag med långt senare. Vi åkte till Barcelona ihop slår det mig nu.

I örat har jag Mattias Alkberg när han pratar med Fredrik Strage. Han säger att Discharge förändrade hans liv. Hear nothing, see nothing, say nothing var det råaste han någonsin hade hört. Till viss del på grund av att han läste texterna till sida A när han råkat sätta på sida B. Jag gillar också att han tycker intäkterna från Spotify är ganska bra, inte alls så dåligt som det brukar sägas.

"Jag tjänar mer pengar nu sedan Spotify kom jämför med innan det fanns", säger Alkberg.

Intressant.

#Discharge