Andreas bear home

Gräsklipp, svarta vinbär, swimrun,

Drog på mig dräkten och joggade ner till sjön idag. Jag var nära att skita i det för jag var mer sugen på en långsam promenad men sedan skärpte jag till mig. Det var ett av målen med helgen, att simma lite. Och jag är glad att jag bet ihop. Det blev en bra liten runda. Jag körde fyra minivarv med en halv kilometers löpning varvat men kanske 200 meters simning. Det var lagom idag.

I övrigt har helgen varit avkopplande, på riktigt avkopplande. Och för mig betyder det att inte passa tider och gå runt och pyssla lite med allt möjligt. Jag klippte gräsmattan, lyssnade på ett par poddar, slipade lite på några köksluckor som ska målas om, pratade en stund med mamma och pappa som kom förbi och då plockade jag fyra liter svarta vinbär som ska kokas till gelé. Svartvinbärsgelé är the shit till vegetariska halvfabrikat.

Idag avslutades dagen med en hejdundrande åsk- och blixtattack. Det vara knäppte till i köket när det blinkade till på himlen. Men strömmen gick inte. Smällarna var dock inte att leka med. Man är liten i de stunderna. Ingenting har man att sätta emot naturens krafter.

Sedan tog jag tåget hem. Yngsta sonen följde med. Övriga stannar på landet några dagar till.

#swimrun #torplife