Andreas bear home

Mörkret och stillheten

Det blir värre och värre varje år med mörkret som kryper in redan tidig eftermiddag. Jag är så trött hela tiden att jag ibland tror det är något fel. Men förmodligen har jag bara glömt hur det brukar vara så här års. Det kan också vara kopplat till det föga händelserika liv som levs under pandemin. De nya skärpta råden får en att sluta planera för lite mer fest och middagar och istället rikta in sig på ännu mer streaming och böcker. Och jobb förstås. Jag ska vika november åt mer läsning. Det är så lätt att fastna med mobilen alla lediga stunder och om det leder till skrivning av grejer är det okej, men om det bara skapar slösurfande not so much. Jag läste den här fina artikeln i Aftonbladet idag och visst har böcker något alldeles särskilt hur mycket jag än älskar internet.

#böcker #internet