Andreas bear home

Första kvarten är svår, sedan Kommer Lena Andersson

Dålig start på den här dagen när det började plinga i mobilen redan vid 07 för att Fastighetsnytts nyhetsbrev inte levererats som det ska. Det blev till att koppla upp sig och börja härja med Slack och publiceringsverktyg. Känslan av feltramp hängde i resten av dagen men det blev lite bättre efter lunch då jag bestämde mig för att klara av två möten på gående fot. Jag kopplade upp mig på Teams och Meet via mobilen och gick med den i handen. Jag gjorde allt jag skulle samtidigt som jag fick en timmes promenad. Eftermiddagen blev bättre. På kvällen kom Lena Andersson och fick oss att glömma allt vad jobb heter. Hon kom inte fysiskt, utan klev in i vårt kök via radion där vi kopplat upp den här podden. Den är värd att lyssna på. Metoo, sexualbrottslagstiftning, utgivarskap och kulturkritik står på agendan och det blir långt ifrån ett samtal där alla håller med varandra. Raka motsatsen faktiskt. Tyvärr slutar det när det blir allra mest intressant. Man får också lära sig hur man uttalar Gunilla Brodrej (brådd-resh).

#Metoo #podcast