Andreas bear home

Strykjärnet revs 1978 direkt efter att kommunen köpt huset

På bilden kan vi se hur det såg ut kring järnvägsstationen och Tingshusparken 1906 då fotot är taget.

En tweet från min kära journalistkollega @crj138 fick mig att fundera över varför jag envisas med att blogga på det här sättet. Är det bara ett uttryck för den samtida och här utskällda vardagsbetraktelsen. Ja, det är väl vad jag håller på med. Skillnaden är dock att detta är just en personligt blogg som ett litet antal människor eventuellt finner intresse i och att Sigge Eklunds personliga härligheter ges ut i bokform på stort förlag. Men han kan skriva, det ska vi inte ta ifrån honom. Och när jag lyssnade på det avsnitt av Alex&Sigge som tog upp den sistnämndes nya bok så tyckte jag att ämnet ändå har något: små saker som dofter, ljud eller vissa skeenden som ger korta stunder av lyckokänslor. Å andra sidan finns det personer vars lista hade varit mer spännande att läsa. @crj138:s egen till exempel. Jag föreslog att han skulle skriva ett svar på Eklunds bok. Jag tror tyvärr inte att det kommer att hända.. Jag fortsätter att hoppas dock. Christoffer är en fantastisk stilist. Vem hade anat för drygt 20 år sedan att jag skulle komma att jobba med basisten i Umeåbandet DS-13. Inte jag. Men så blev. Världen är allmänt känd för att vara liten.


IRL har dagen bjudit på grillning. Vi tände den lagom tills det började regna. Allt blev precis så perfekt som allt annat grillande blivit in the summer of 2020.


Tre korta

#torplife