Andreas bear home

Får ny dator, testar Voi och har ont i magen

Folket på IT-supporten överträffade sig själva. På mindre än ett dygn ordnade de en ny MacBook Air till mig efter att den andra ballat ur i samband med ett försök till uppdatering av operativsystemet. Alla program jag behöver var förinstallerade – och fungerade från start. Fantastiskt. Mindre fantastiskt är min mage som börjat krångla dag två på jobbet. Jag mår inte bra av allt detta stillasittande. Och då har jag ändå cyklat till och från jobbet och väl där både bytt plats och arbetsställning flera gånger under dagen. Well, det är åldern kanske.

Jag tog en promenad runt nedre Södermalm för en stund sedan och i Tantolunden var det festivalliknande scener. Härligt ändå att folk är ute. Storsonen är dock inte helt nöjd. Han och hans gäng har börjat bada i Gröndal istället för att komma undan de värsta folkmassorna. En liten lantis kanske har slagit rot även i honom.

Apropå detta så fixade storsonen ett provåk åt mig på en Voi tidigare ikväll. Det var faktiskt första gången jag körde en elsparkcykel. Det gick fort, det var enkelt att köra och det var kul (det måste jag erkänna). Dock skulle jag i princip aldrig hamna i ett läge då det känns som det smartaste valet för att förflytta sig någonstans. Men om jag var tonåring, herreminje vad jag hade tyckt det var kul. Och vad man hade buskört.

#DN #Elsparkcykel #Södermalm #Voi