Andreas bear home

Nu startar nya säsongen av #torplife typ [S10pilot]

En död blåmes.

Det är ett par veckor kvar innan jag kliver in i semestern och på allvar flyttar ut på torpet. Helene och tvillingarna är redan parkerade här men jag måste stöka av lite jobb först. En uppsida är att det ger tonåringen några veckor extra i stan.

Solen.

Semester eller inte. Alldeles oavsett så blir det här starten på årets upplaga av #torplife, en serie blogginlägg där jag skriver alldeles för mycket om min egen semester alldeles oavsett intresset eller ej. Men sommartid är tid for hobbies och det här är min.

Syskon.

Midsommarhelgen har bjudit på det bästa vädret på decennier och sällskapet har varit outstanding. Den största segern idag var att vi fick med alla tre barn på en ganska lång kvällsrunda på cykel. Ljuset och färgerna gjorde allt vykortslikt. Landskapet här är något av det vackraste jag vet. Det är folk i stugorna här omkring men det märks att trycket är ett annat än vanligt. Och det går varken att köpa ägg eller honung från granngården som vi brukar.

Fälten!

Årets första skaparprojekt är igång. Den bänk jag byggde till farstubron för ett par år sedan ska få sällskap av en likadan (ungefär). Jag lär återkomma om detta på alldeles för många sätt. Jag förvandlas till en stark Kirschsteiger när jag är här.

Well, that’s all for now. Jag är snart tillbaka.

PS. Den första bilden på en död fågel visar att följetongen av döda djur fortsätter. Jag hittade den där blåmesen där inne idag, väldigt livlös låg den innanför dörren. Det är något med torpet. Djur slutar leva här. 2011 var det en död grävling på dass. Senare samma år hittade jag en död räv i vedboden. Sedan har det blivit en död uggla och ännu en räv. Vad är det nästa gång?

#torplife