Andreas bear home

Fru och son i solnedgången #torplife S10E02

Fru och son i solnedgången 26 juni 2020.

Vaknade med sprängande huvudvärk. En sådan där huvudvärk som trycker mot sidorna av huvudet och som inte lindras hur man än ligger. Så jag gick upp. Tvingade i mig vatten. Jag satt hela fredagen och jobbade i mamma och pappas hus och där inne var hetare än hemma i lägenheten. Säkert slarvade jag med vätskan. Säkert åt jag slarvigt. Dessutom hade jag börjat dagen med ett springa en runda och det var kanske inte optimalt. Nu fick jag sota för det. Men det blev bättre. Vatten, kaffe, frukost och en huvudvärkstablett (ej morgonlöpning) gjorde susen. Jag lagade en punktering på en av cyklarna, skrotade lite på tomten och sedan kom en av tvillingarnas kompis på besök. Hon ska stanna några dagar. Starten på vistelsen blev fin. En supereftermiddag nere vid sjön. Jag träffade både Martin (tuppkamspunkare för längesedan, i dag ombudsman för Moderaterna) och ett par andra bekanta från trakten. Jag simmade en bit, tog på mig badmössa och paddlar. Det kändes i axlarna att det var längesedan. Det blev inte mycket simmat i våras. Men om vädret håller i sig blir det en bra simsommar. Det bådar gott. #torplife