Andreas bear home

Arbetarbussen in till stan #torplife S10E04

Det blev några dagars magnifik sommarvistelse ute på torpet. Jag förlängde helgen genom att stanna kvar och jobba därifrån på måndagen, kopplade upp mig med telefonen och körde morgonmöte med utsikt över fälten. Jag hade kunnat vara där hela veckan om det inte vore för att jag måste få lite avskildhet för att kunna bli klar med allt före semestern. Även om det finns hur mycket plats som helst därute så pockar barn och annat (bad, gräsklippning, snickerigrejer bland annat) på uppmärksamhet och jag får svårt att koncentrera mig. Så i morse klev jag upp i ottan och tog sexbussen in till den lilla stan och sjutåget vidare till Stockholm. Jag var hemma i god tid för morgonmötet klockan 09 och intervjun jag skulle göra direkt efteråt.

Nu måste jag sluta skriva här och istället skriva den där artikeln jag hela tiden skjuter på. "Papper i maskin" som min gamla kollega Hampus arkaiskt brukade skoja på redaktionen när det var dags att få ur sig en text man drar sig för att skriva klart.

Lämnar detta en stund för sista dagarnas jobb före semester. pic.twitter.com/J0DZGMNWYd

— Andreas Jennische (@ajennische) June 30, 2020

#torplife