Andreas bear home

Vi dök upp i Norrköpings Tidningar

Förra helgen besökte vi Sörsjöns äventyrsbana i Åby utanför Norrköping. Vi kom tidigt och passade på bada vid stranden. Knappt hade vi slagit oss ner förrän en lokalreporter från Norrköpings Tidningar kom och frågade om vi kunde tänka oss att vara med i en enkät. Varför hade vi kommit dit? Som journalist är regeln att alltid säga ja vid sådana här tillfällen, men att vara tydlig med att man själv är journalist. Otaliga gånger har jag själv försökt få folk att ställa upp med namn och bild i något oskyldigt reportage. Jag hade glömt bort hela grejen när jag igår fick höra från en gammal bekant i Norrköping att hon sett oss i tidningen. Jag letade upp artikeln. Först då kände jag igen namnet på reportern/fotografen. Hon gjorde sin praktik på StockholmDirekt 2017 och tog en väldig massa bra bilder för oss då. Men hon var baserad på en av systerredaktionerna och jag är osäker på om vi hann hälsa. Jag kände hursomhelst inte igen henne när hon kom fram på stranden i Sörsjön.

Bilden då? Jättebra. Men efter att ha tittat lite närmare är jag glad den inte blev större, trots att vi ser så otroligt trevliga ut. Den som tittar noga ser att det sitter en massa gräs och löv på min fot som inte ser så härligt ut.

#Norrköpings-Tidningar #StockholmDirekt