Andreas bear home

Master of finding things

Hedda fick nya skateboardhjul för ett tag sedan och idag hjälpte jag henne att byta. Det var första gången jag gjorde det här, min erfarenhet av att skruva på rullbrädor är mycket begränsad, men det gick bra. Nästan. Jag fick lära mig att bakom varje hjul sitter små metallbrickor som man inte ska slarva bort. Men det gjorde jag. Plötsligt var en av brickorna borta. Den låg inte längre på bordet där jag lagt den. Och nedanför bordet finns bara grus, massor av grus, för det här var utomhus. Jag letade och letade, jag till och med hämtade en liten räfsa och började pilla mig igenom kvadratdecimeter för kvadratdecimeter. Till slut var jag tvungen att släppa hela grejen och fixa käk till ungarna. Vi drog igång grillen och lade på korv med bröd. Flera olika sorter. Efter maten fortsatte jag leta. Jag kunde inte släppa det. Och så till slut låg den där, den lilla metallbrickan. På en plats i gruset där jag letat flera gånger. Jag kände lyckan sprida sig i kroppen.

#torplife