Andreas bear home

Hon som fastnade mitt över sjön tog en för laget

Eftersom min semester tar slut imorgon (innan den knappt börjat) satsade vi lite extra denna lördag och drog till Sörsjöns klätterbanor. Där finns 22 olika varianter att välja på mellan två och tjugo meter upp i luften. Roligt och utmanande. Det mest uppseendeväckande är deras linbana över sjön, 375 meter från start till mål, där du hänger i en sele och vrålar av dödsskräck hela vägen. Kul. Jag och Axel testade. Det svåraste att komma ihåg är att man inte får bromsa. Om man bromsar kan det sluta med att man inte kommer ända fram till målet utan blir hängande mitt på. Förnedrande såklart. Då måste en i personalen oftast hämta den som fastnat medan kön växer. När vi skulle gå hem såg vi det hända. En person blev kvar mitt på. Jag kunde inte låta bli att ta bild (från långt håll). Jag tänker att det kunde hänt mig eller vem som helst. Hon är värd all respekt. Hon tog en för laget.

När jag skriver detta tittar jag för övrigt ut över en fantastisk åker.

Subscribe to my blog via email or RSS feed.

#Torplife